Svenskar, är vi blyga eller stöddiga?

Posted on 15 Dec, 2006. Filed under: Allmänt, Skriva |

Jag läste alldeles nyss inlägget ”5 saker jag inte skulle klara mig utan” på SimOnLog, där Simon tipsade om en undersökning på SVT.se där man kan ta reda på ”hur svensk man är”. Självklart ville jag testa hur svensk jag är, men när jag kommer till fråga 13 av 30 blir jag väldigt tveksam.

Fråga nummer 13 är ”Vilken egenskap tycker du i första hand utmärker svenskarna?”, och svarsalternativen är ”Blyga” och ”Stöddiga”. Hur är det egentligen med oss svenskar? Är vi blyga, eller är vi stöddiga?

Diskutera.

5 svar to “Svenskar, är vi blyga eller stöddiga?”

RSS Feed for Kevlarsjäl Comments RSS Feed

Personlig åsikt:

Jämfört med tyskar, fransmän och arbaber, är vi blyga. Jämfört med finnar är vi stöddiga.

* Allt är väl relativt

Allt gott & trevlig helg.

Håller med föregående talare. När man är utomlands i Tyskland bland annat känns vi Svenskar lite blygare, men om man istället är i tex. Kroatien med mera så är det nästan tvärt om. :)

74% ;)
Fick en kölapp!

Jag är fransman och är 80% lagom!! Positivt eller negativt?

Frog: omdömme om att du är Fransmann eller att du är lagom ?

:-)


Kommentarer inaktiverade.

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

