Veckans musik.

Posted on 05 Nov, 2006. Filed under: Musik |

Nu lider höstlovet mot sitt slut, och som man kanske kan lista ut har jag inte lyssnat på alltför mycket musik i datorn, med tanke på att jag helt enkelt inte suttit vid datorn särskilt mycket. Det har blivit mycket festande istället, och om jag skulle välja så skulle det bli festande framför datorn. Ingen tvekan där.

Men hur som helst, det som kommer att synas på min Last.fm imorgon kväll, när den här veckans låtlista kommer upp, kommer antagligen att vara något i den här stilen:

  1. Deftones
  2. Kent
  3. The Project Hate MCMXCIX
  4. Devildriver
  5. Dimmu Borgir
  6. Tool
  7. Dropkick Murphys
  8. Satyricon
  9. Zyklon
  10. Thyrfing

Något åt det hållet i alla fall, vad jag kan minnas. Det lär visa sig imorgon kväll. Men för att sammanfatta det, och mer eller mindre förklara varför den ser ut som den gör, är för att jag fått tag på både Deftones senaste platta, Saturday Night Wrist, samt Tool’s senaste, 10 000 days. Fruktansvärt bra album, båda två. Tool’s album var det Johanna som tipsade mig om (no655321), och det gjorde hon rätt i. Det tackar vi för.

Ja, det borde nog sammanfatta veckans playlist på min profil @ Last.fm ganska bra. Så det är heta tips till er hårdrockare där ute. Grymt bra musik, om jag får säga det själv.
Tool - 10 000 daysDeftones - Saturday Night WristThe Project Hate MCMXCIX - Armageddon March Eternal (Symphonies of slit wrists)

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

