Livet är en fest.

Posted on 22 Okt, 2006. Filed under: Skriva |

Jag har äntligen kommit på
varför ni påstår att livet
är en fest
Och att ni samtidigt
menar att kärlek är livet
Det var inte så svårt
som jag trott

Med era påståenden i åtanke
satt jag ner i duschen och
filosoferade en stund
Fem minuter för mig själv

Då kom jag på att
förhållanden är som en dålig
jävla fylla

Allting börjar bra,
alla är nöjda och glada med
allt och ingenting
Sen börjar saker och ting
hända, och du vill få i dig ännu
mer för att maximera känslan
du har springandes i kroppen
Du tar den sköra flaskan,
sätter läpparna emot och
suger i dig alltmer av den
frälsande alkoholen

Så börjar du förlora kontrollen,
sakta men säkert
Snart går du hand i hand
med vansinnet
och du vet inte vad det är
du gör fel
Till slut kommer den del
av den skitiga fyllan
där du mår så jävla illa
att du lyfter på toalocket
och släpper ut
allt du haft inom dig
Efter detta somnar du
och dina hjärnspöken jagar dig
i de vilda, spydränkta
fylledrömmarna

När du vaknar är
en äcklig jävla
bakfylla
det enda du har kvar

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

